Familjedag i Kusens backe 14-05-18

Anders lyckades som tur var frigöra sig från Västerås, och kl 10.30 var han på plats i Kusens backe med flagga, grillanordning, kikare, frågesport, ”naturbana”, broschyrer, en hel packe naturböcker från Västerås bibliotek, vattendunkar för juice”tillverkning”, priser i form av äpplen (Krav), godis, mm. En kvart senare slöt Lars upp med sin cykel fullpackad med broschyrer, banderoll, våra västar, (ännu fler) vattendunkar … Och så kl 11.00 var allt förberett för den stora anstormningen som vi (i alla fall jag, Lars, trodde på (eller ”fruktade”).

Men men … det var lugnt, lugnt, lugnt – och vi satt där gott och väl en trekvart och språkade och fikade för oss själva (trevligt i och för sig i det mycket fina vädret, men det var ju inte därför vi var där!).

Så dök det till sist upp en ensam dam (ända från Vallentuna!) och så efter ytterligare en stund ett barn!! i sällskap med sin mamma. Så fick Anders äntligen någon att ta sig an, med naturbana, frågesport, pris, visning av böcker – och så muntlig info förstås. Efter ytterligare någon timme dök det upp en liten familj till, och så ytterligare en. Och slutligen en ensam långväga man. Så slutligen en kvart efter kl 14 så var Anders och jag ensamma igen; och började packa ihop och drog så därifrån en kvart i 15.

För att summera så hade vi 9 besökare, varav 3 barn (se två av dem på fotot) och 6 vuxna. Totalt alltså inkl Anders och mig 11 personer. Allt gick ju väldigt bra – och hade gjort det med 5 ggr så många besökare. Frågan är bara varför inte fler kom. Det var ju ganska så bra annonserat – inte minst därför att LT dagen innan hade en stor blänkare om evenemanget på första uppslaget (se bif). Vi skickar ju ut över 1000 programblad, och det annonserades i LT det händer och på sodertalje.se evenemangstips.

Nåväl, en skön dag i Kusen blev det. Men ganska onödig får man väl ändå säga … men som vi har konstaterat tidigare: även om få deltar i en programpunkt så har ju förhandsannonseringen (och som nu artikeln i LT) visat att vi existerar och är aktiva (ok, ganska. men ändå …) !