Fin höstvandring på Sörmlandsleden

Söndagen 23/9 arrangerade kretsen vår traditionella höstvandring, som detta år gick längs den sista delen av anslutningsleden till Sörmlandsleden från Andån i Yngern till rastskyddet vid Djupsjön. Vi hade inte bara tur med vädret! Efter passagen av den nyanlagda spången över Andån, hörde vi det mäktiga ljudet från flera hundra tranor som på hög höjd cirklade runt sjön Yngern inför sin fortsatta färd söderut. De hälsade oss adjö med sitt trumpetande, och vi hälsade alla dem välkomna igen till våren! Turen fortsatte sedan runt den vackra Holmsjön, där vi fikade och fick en verkligt fin stund i solskenet.”