Vad vill partierna driva för miljö- och klimatpolitik i Södertälje? Vi frågar – partierna svarar.

Vad vill partierna driva för miljö- och klimatpolitik lokalt i Södertälje? Vi har under sommaren intervjuat partierna ett efter ett för att få deras svar. Svaren sammanställs nu inför ett slutmöte, ”Valkväll” den 30 augusti i Stadshuset (lokal Symfonin), dit alla partier inbjuds och dit alla intresserade är välkomna.

Klicka här för att ta del av intervjusvaren från Mp, S, M, C, V, RP och L

På vårt första möte d 20/6 träffade vi Naiara Pereira, Hanna Klingborg och Lars Greger från Miljöpartiet. Intervjuade gjorde Kristin Persson (ej med på bilden) och Lars Klasén (2:a från höger på bilden).

Den 22/6 var det dags att träffa Socialdemokraterna, som representerades av Boel Godner.

Och så veckan efter midsommar blev det fler intervjuer, nämligen först (d 28/6) Moderaternas Alexander Rosenberg (bild t.h.) …

… och två dagar därefter (30/6) Tage Gripenstam från Centerpartiet (på bilden tillsammans med vår Kristin Persson, som håller i intervjuerna).

Intervjuerna återupptogs i augusti och det första partiet vi träffade var Vänsterpartiet (12/8). De representerades av Linda Sjögren, Eva Bjurholm och Caterina Glaser Müller. Kristin Persson var som vanligt samtalsledare, med Lars Klasén som bisittare. På bilden är från vänster: Lars, Linda, Kristin, Eva och Caterina.

Den 18/8 träffade vi Realistpartiets Joakim Granberg. Intervjuade gjorde Kristin Persson (med på bilden) och Lars Klasén.

Den 23/8 intervjuades Liberalernas Metin Hawsho av Kristin Persson och Lars Klasén (med på bilden).